طراحی سیستم ارتباطی در فروشگاه آنلاین
در این مقاله قصد داریم در رابطه با طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی و چت زنده و پشتیبانی آن صحبت کنیم. کسب و کارها و مشاغل آنلاین برای رسیدن به بستر مطلوب و ارتباط باکیفیت با مخاطبین خود، نیازمند بستر مناسب هستند.
در این بستر همراه با ارائه خدمات و محصولات خود، رضایت مشتریان هدف را جلب کنند.مخاطبان امروزی نیز به دنبال ارتباط سریع و راحت برای دریافت پاسخ سوالات خود هستند. در نتیجه داشتن یک اهمیت سیستم ارتباطی در طراحی سایت فروشگاهی یا دیگر سایتها روزبه روز بیشتر می شود. برقراری تماس، ارسال ایمیل شاید همیشه راهگشا نباشند. بنظر شما بهترین جایگزین چیست؟ چت زنده در طراحی سایت فروشگاهی بدون نیاز به تجهیزات خاص به راحتی کاربر را به تیم پشتیبانی میرساند.
مشتری بعد از ورود به سایت، صفحه چت کوچکی را مشاهده می کند که بدون نیاز به اتلاف وقت، تمامی سوالات و نیازهایش را برطرف خواهد کرد. اگر در خدمات طراحی سایت خود به این موضوع علاقهمند شدهاید؛ در ادامه همراه ما باشید.

آیا چت زنده تجربه مشتریان را بهبود میبخشد؟
اگر شما هم صاحب یک وبسایت فروش محصولات یا خدمات هستید، باید پشتیبانی را جدی بگیرید. راههای زیادی برای ارتباطگرفتن با مشتری وجود دارد. اصولا تعاملات میان کاربران و سایت از طریق ایمیل، تیکت، تلفن، چت آنلاین و… برقرار میگردد. طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی چون چت آنلاین در وردپرس، مزایای خاص خودش را دارد. یکی از مزیتهای اصلی در چت آنلاین به حداقل رسیدن زمان پاسخگویی سوالات کاربران اشاره میشود و امور با سرعت بیشتری پیش میرود. از جهت دیگر سایت شما حرفهای و قابلاعتمادتر به نظر میرسد.
البته در کنار این موارد سهولت کار با چت آنلاین و افزایش نرخ تبادل بین کاربران و وبسایت از مزایای چت آنلاین است. باید گفت که راهاندازی چت آنلاین در وردپرس یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شماست. این موضوع با ایجاد جلب رضایت کاربر، اعتماد بیشتر و حرفهای بودن باعث میگردد که فروش بیشتری را وبسایت شما رقم بزند.

آیا چت زنده تجربه مشتریان را بهبود میبخشد؟
اگر شما هم صاحب یک وبسایت فروش محصولات یا خدمات هستید، باید پشتیبانی را جدی بگیرید. راههای زیادی برای ارتباطگرفتن با مشتری وجود دارد. اصولا تعاملات میان کاربران و سایت از طریق ایمیل، تیکت، تلفن، چت آنلاین و… برقرار میگردد. طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی چون چت آنلاین در وردپرس، مزایای خاص خودش را دارد. یکی از مزیتهای اصلی در چت آنلاین به حداقل رسیدن زمان پاسخگویی سوالات کاربران اشاره میشود و امور با سرعت بیشتری پیش میرود. از جهت دیگر سایت شما حرفهای و قابلاعتمادتر به نظر میرسد.
البته در کنار این موارد سهولت کار با چت آنلاین و افزایش نرخ تبادل بین کاربران و وبسایت از مزایای چت آنلاین است. باید گفت که راهاندازی چت آنلاین در وردپرس یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شماست. این موضوع با ایجاد جلب رضایت کاربر، اعتماد بیشتر و حرفهای بودن باعث میگردد که فروش بیشتری را وبسایت شما رقم بزند.

طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی | چگونگی ارتباط با مشتریان
طبق بررسی و تحقیقات منتشر شده، بیش از 67 درصد کاربران در برخورد با وبسایت از خرید منصرف شدهاند. زیرا پاسخ بسیاری از سؤالات خود را پیدا نکردهاند. اینجاست که چت زنده در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت پیدا میکند.مخاطبان بسیاری دوست دارند که در مسیر خرید تیکت بزنند و ارتباط با تیم پشتیبانی سایت داشته باشند؛ اما از جهتی علاقهای به پشت خط بودن ندارند. اینروزها مشتریان به دنبال پاسخ سوالات خود در همان لحظه هستند و خواهان ارتباط سریع با تیم پشتیبانی می باشند. با این تفاسیر داشتن یک چت آنلاین در کنار سایر راههای ارتباطی برای تجربه کاربری بهتر سایت فروشگاهی اهمیت پیدا میکند.
مزایا و معایبی برای فروشگاه آنلاین ایجاد سیستم پشتیبانی و چت زنده دارد؟
در ادامه به مزایا و معایب اهمیت سیستم ارتباطی در طراحی سایت فروشگاهی چون چت آنلاین در اصول طراحی وبسایتهای فروشگاهی اشاره خواهیم کرد.
مزایای طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی
- قابلیت پشتیبانی 24 ساعته، در 7 روز هفته
- قابلیت مدیریت چند مشتری به طور همزمان و بهرهوری بیشتر از ظرفیت یک پشتیبان راحت
- امکان آنالیز و بررسی متن مکالمه
- عدم حضور در صف انتظار برای پرسشوپاسخ
- بهبود نرخ تبدیل
- کمترشدن هزینههای جانبی
معایب طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی
- مشخص نبودن لحن و صمیمیت کلام
- دشواری پاسخگویی به سوالات پیچیده و مشکل
- ارائه پاسخهای نامناسب و بیربط، در صورت استفاده همیشگی از رباطها
- طولانیشدن زمان پاسخگویی در صورت آنلاین نبودن پشتیبان یا کارشناس
چت زنده در افزایش نرخ تبدیل مشتری و فروش محصولات
امروزه نقش ارتباطات در رشد کسبوکارها بر هیچکسی پوشیده نیست. هدف از ایجاد ارتباط و تعامل با مشتری در کسبوکارها و اصول بازاریابی، رساندن پیام برند است. ارتباطات به ایجاد کانال بین فرستنده و گیرنده پیام، کمک شایانی خواهد کرد.
فواید ارتباط با مشتری
- بهبود و افزایش فروش
- ایجاد شناخت بهتر از نیاز مشتری
- کاهش هزینههای تبلیغات
- پاسخگویی سریع به مشتری
- ایجاد بستر جذب مشتریان جدید
- بالارفتن وضعیت خدمات و افزایش رضایت مشتری
همانطور که آگاه هستید؛ نکتة مهم در طراحی سایت فروشگاهی توجه به مشتری است. مشتریان منبع درآمد و سود شما هستند. طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی با حفظ مشتری فعلی و جذب مشتری جدید، تلاش دارد که جایگاه خوبی را برای شما رقم بزند.
کسبوکارهایی که به دنبال بهبود ارتباط با مشتری هستند، برای حضور در بازار به دنبال مزیت رقابتی و وجه تمایز کسبوکار خود میباشند. چت زنده در طراحی سایت فروشگاهی، یک از روشهای متداول برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتری و همچنین ارائه خدمات پس از فروش است. استفاده از پیامرسانها یا رباتهای گفتگوی آنلاین در مسیر خرید و خدمات پس از فروش به مشتری بسیار کمک میکند.
چرا باید از چت آنلاین استفاده کنیم؟
چت آنلاین بهعنوان یک راه ارتباطی میان مشتریان و کسبوکار حضور بسیار واجبی دارد. از جمله مزایای چت آنلاین میتوان به برقراری ارتباط موثر، افزایش فروش و بهبود نرخ تبدیل، مدیریت بهتر مشتریان و در نهایت افزایش رضایت آنها از حضور در سایت شما، را بیان کرد.
چت آنلاین شاید تاثیر مثبتی در فروش و بازاریابی آنلاین نداشته باشد؛ اما این امکان را برای مشتریان فراهم میکند تا بدون اینکه از سایت شما بیرون بروند به پاسخ نیازهای خود دست پیدا کند. یک تجربه مثبت در گفتگوی زنده به طور موثری با مشتریان در تصمیمگیری خرید کمک میکند. چت آنلاین رضایت کاربران را تا 73% بالا میبرد درحالیکه ایمیل در حدود 61% و تلفن 44% نظر مشتریان جلب خواهد کرد.
این روزها رسانه های اجتماعی، سیستم و اسکریپ های بسیار زیاد در راه اندازی سیستم چت آنلاین در خدمات طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی وجود دارد که به افزایش فروش شما کمک می کند.
راهکارهای مدیریت و بهره برداری بهینه از چت زنده در فروشگاه آنلاین
شهرت هر برند حول خدماتی است که به مشتری ارائه میشود. این روزها انتظارات و عادات خرید مشتری بهسرعت در حال تغییر است. برای اینکه در دنیای دیجیتال از همراهان خود عقب نمانید، جلب رضایت مشتری را جدی بگیرید. کاربران در دنیای وبسایت به دنبال این هستند که مشکلات را دراسرعوقت و بهراحتی حل کنند. اهمیت سیستم ارتباطی در طراحی سایت فروشگاهی نیز به همین دلیل است.
زمانی که مشتری در سایت فروشگاهی در حال جستجو است اگر نتواند اطلاعات موردنظر خود را پیدا کند؛ از سایت شما خارج میگردد. طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی با ایجاد خدمات فوری و شخصیسازیشده به مشتری با بهبود ارتباط، نیاز کاربر را به بهترین نحو پاسخ میدهد.
سایتهای فروشگاهی با انبوهی از کاربر روبرو است. امکان چت همزمان با چند مشتری حضور در صف انتظار را از بین میبرد. این موضوع بازدید سایت بالاتری را برایتان به همراه دارد. چت زنده در طراحی سایت فروشگاهی بهگونهای است که مشتری در تمام صفحات آن را بهوضوح میبیند و میتواند بهراحتی با تیم پشتیبانی در تماس باشد. در نتیجه سایت با دادن پیام “سلام و خوش آمد گویی خودکار” امکانی فراهم میکند که شروعکننده گفتگو باشد و به راهنمایی مشاوره میپردازد.
یکی دیگر از راهکارهای مدیریت چت آنلاین بستر خدمات شخصیسازی شده است. با بررسی رفتار مشتری در سایت سعی کنید که آنها را بشناسید و با راهنمایی کاربردی، یک تجربه کاربری شگفتانگیز به مشتری خود ارائه دهید.

در آخر، ارتقا کیفیت ارتباط و پاسخگویی سریع در سیستم چت زنده در فروشگاه آنلاین
چت زنده در طراحی سایت فروشگاهی از شیوههای نوین در فروش و بازاریابی اینترنتی به شمار میرود. این روزها کسبوکارها در فضای اینترنتی رونق زیادی به دست آوردهاند. در ادامه نکاتی دررابطهبا طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی و ارتقای کیفیت پاسخگویی سریع را باهم مرور میکنیم.پاسخ کوتاه چت زنده در طراحی سایت فروشگاهی
اولین موضوع که در چت آنلاین باید بادقت بیشتری دنبال شود، پاسخدهی کوتاه و مفید است. هرگز با مشتری طولانیمدت چت نکنید. بهترین زمان برای گفتگو با مشتری درباره محصول و مشاوره مربوط به آن، ۱۰ دقیقه خواهد بود. پاسخ اولین پیام مشتری را بهسرعت و بدون معطلی باید داد؛ در غیر این صورت ممکن است مشتری از خرید منصرف گردد.عدم ارسال پیام آماده در چت آنلاین
هنگام طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی باید این نکته را در نظر بگیرید که با ارسال پیام آماده و از پیش تعیین شده، شبیه یک ربات خواهید بود. این موضوع باعث میشود که تعامل و حس خوشایندی در فروش اینترنتی به دست نیاورید.استفاده از لحن و جملات مثبت در چت
اگر مشتری شما سوالی پرسید که جواب آن را نمیدانستید و یا پاسخ سؤالش خیر است. هرگز بهصورت مستقیم نباید از جملات منفی استفاده کنید. با بیان جملات مناسبتری مشتری را در گفتگو نگه دارید.استفاده از نام مشتری در چت آنلاین
استفاده از نام مشتری در چت آنلاین و طراحی سیستم ارتباطی در سایت فروشگاهی از موضوعات مهمی است که در بخش ارتباط با مشتریان اهمیت پیدا میکند. اعتمادسازی و حس مثبتی که مخاطب میگیرد باعث تجربه کاربری بهتر از حضور در سایت خواهد شد.مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
رابط کاربری (UI) چیست و چرا اهمیت دارد که به طراحی مناسب آن توجه کنیم؟
تاثیر رنگ ها در طراحی وبسایت به روی احساسات کاربران
تاثیر انتخاب درست رنگها در طراحی وبسایت
چگونه فهم نیازها و ترجیحهای کاربران به طراحی موفق وبسایت کمک میکند؟
تجربه کاربری چیست و چرا در طراحی وبسایت مهم است؟
طراحی واکنشگرا چیست؟ + اهمیت ریسپانسیو در طراحی وبسایت!
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ایا ارتباط با مشتری تاثیر مثبتی دارد؟