طراحی صفحه محصول در وبسایت فروشگاهی | طراحی سایت فروشگاهی

طراحی صفحه محصول| اهمیت و تأثیر در تجربه خرید کاربران
لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی یکی از مهمترین اقدامات برای نتیجهگیری از سایت فروشگاهی است. اطلاعات مورد نیاز مشتری نسبت به محصول، تصاویر بهینه، قیمت و حتی مقایسه محصولات در این بخش به ببننده ارائه میشود.
از آنجایی که صفر تا صد اطلاعات در رابطه با محصولات را در این صفحه مشاهده میکنید؛ این صفحه ایفاگر نقش فروشنده در یک فروشگاه خواهد بود که تمام ویژگیهای محصول را به بازدیدکنندگان ارائه میدهد. به عنوان مثال فرض کنید یک وبسایت فروش تجهیزات موبایل راه اندازی کردهاید.
طراحی صفحه محصول باید به گونهای باشد که کاربر در کمترین زمان ممکن بتواند به راحتی جزئیات و اطلاعات را مشاهده کند. انتشار اطلاعات دقیق از محصول تصمیم به خرید را جدیتر میکند. بنابراین نحوه طراحی صفحه محصول نقش مهمی در رسیدن به موفقیت در وب سایت فروشگاهی دارد. برای داشتن یک فروشگاه آنلاین فعال باید محصولات را به درستی نمایش دهید؛ در بخش بعدی نمایش محصولات را مورد بررسی قرار میدهیم.
نمایش محصولات | لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی
همانطور که اشاره کردیم، طراحی صفحه محصول سایت فروشگاهی از المانهای مختلفی متشکل است. هربخش دارای وظیفه خاصی برای جلب توجه کاربر به محصول خواهد بود. از این جهت وجود هر آیتم، ضرورت خاص خودش را دارد که سازنده یک تجربه دلنشین برای مخاطب سایت است.
لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی با تصاویر بهینه و باکیفیت یک اصل مهم میباشد. تصاویر محصولات سایت اولین فاکتور در توجه مشتری هستند. کاربران در ابتدا برای خرید محصول به تصاویر آن مراجعه میکنند و در صورت رضایت به سراغ بررسی ویژگیها و قابلیتهای دیگر میروند.
مشتری در خرید از سایت امکان مشاهده مستقیم و لمس محصول را ندارد. دیدن عکس بهینه و جذاب جدای از تاثیر بر روی سئوسایت بر تصمیم خرید مشتری و اقدام به خرید نیز موثر خواهد بود.
برای این منظور سعی کنید که از یک عکاس حرفهای کمک بگیرید که بتواند از زوایای مختلف عکاسی انجام دهد.پس زمینه تصاویر هم بهتر است که سفید باشد تا تمام حواس کاربر معطوف به محصول گردد. نحوه طراحی صفحه محصول یک قانون نسبت به انتشار تصاویر بهینه دارد؛ هرچه عکسهای بیشتری از محصول خود قرار دهید، به همان مراتب احتمال خرید مشتریان خود را نیز بیشتر خواهید کرد.

ایجاد ساختار مشخص در دستهبندیها، فیلترها و امکانات مرتبط
فروشگاههای اینترنتی تنها یک نوع یا دسته محصول را نمیفروشند. از این جهت دسته بندی و برچسب گذاری محصولات در نحوه طراحی صفحه محصول نیز اهمیت پیدا میکند. حضور دستهبندی به مشتری این امکان را میدهد تا به راحتی محصول مورد نظر را پیدا کند. وقتی صحبت از لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی میگردد؛ فیلترها و امکانا مرتبط نقش پررنگی در تجربه کاربر در زمان گشت وگذار در صفحات محصولات به عهده دارند. اعمال فیلترهای مختلف چون قیمت، رنگ، تعداد و غیره بسته به نوع محصول باعث دسترسی سریع تر به محصول موردنظر می گردد. تاثیر رنگ در طراحی سایت نیز برای صفحه محصول بسیار مهم و جای تفکر دارد.
امکاناتی چون اعمال تخفیف و کوپن روی قیمت، محصولات مشابه، نمایش محصولات پرفروش، نمایش محصولات تکمیلی و غیره همگی در ایجاد یک خاطره دلچسب از خرید آنلاین کاربر تاثیرگذار هستند.

ایجاد تجربه تعاملی با کاربر | لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی
لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی و بخش نظرات کاربران حائز اهمیت است. یکی از مهمترین بخش هایی که در هنگام طراحی صفحه محصول باید به آن توجه کنید، طراحی صفحه نظرات و امتیازدهی کاربران می باشد. کاربران در این بخش نظرات خود را یادداشت میکنند و سایر کاربران آن را به اشتراک می گذارند و به محصول امتیاز می دهند. برای کاربری که به تازگی قصد خرید این محصول را دارد شرایطی فراهم میشود که با مطالعه نظرات فرایند خرید برای شما تسهیل گردد. پیشنهاد محصولات مشابه، نیز جدای از نظرات کاربران یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی است که نقش بسیار حائز اهمیتی را در افزایش فروش شما به همراه دارد. در بسیاری مواقع کاربران پس از مشاهده تصاویر، مطالعه توضیحات و یا مشاهده قیمت محصول از خرید منصرف میشوند. برای این شرایط بهترین کار این است که در قسمت پایین محصول، اقدام به نمایش محصولات مشابه، محصولات پرطرفدار و یا محصولات پرفروش نمایید. مشتری با این کار در سایت شما می ماند و نسبت به خرید و مشاهده محصولات بیشتر ترغیب می گردد.فراهم کردن مسیر خرید ساده
اگر تمام مسیر طراحی صفحه محصول سایت فروشگاهی را تا این قسمت به درستی برداشته باشید. کاربر پس انتخاب محصول با کلیک بر روی دکمه خرید محصول را به سبد خود بیاندازد. سبد خرید به مشتری این امکان را میدهد که با خیال راحت به صفحات مختلف نگاهی بیاندازد و محصولات متنوع را انتخاب کند. در انتها با اضافه کردن تمامی محصولات به سبد خرید و بازبینی نهایی خرید خودش را پرداخت نماید.نکته مهم: برای دسترسی بیشتر کاربر آیکون سبد خرید را در قسمتی قراردهید که به راحتی دیده شود.
مسیر خرید ساده: کیف پول مجازی
این روزها بسیاری از سایتهای معتبر از کیف پول مجازی بهره میبرند. ماژول کیف پول یا پرداخت توسط حساب کاربری یک روش پرداخت ساده و موثر است که با مدیریت سپرده در جهت توسعه هر وبسایت فروشگاهی بهترین انتخاب خواهد بود. کیف پول یک حساب مجازی برای مشتری ایجاد میکند که با شارژ مجدد حساب خرید مطمئن، آسان و سریع را فراهم خواهد کرد. فروشگاه نیز برای جبران همراهی میزانی از خرید را هر باره به حساب کاربر برمیگرداند. مشتریان هر بار به خاطر اعتبار باقی مانده نیز به سایت شما سر می زنند که این امر مشتریان وفادار شما را بیشتر خواهد کرد.حرف آخر
حال که با لزوم طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی آشنا شده اید، اگر به خدمات طراحی سایت فروشگاهی هستید؛ با ما در تماس باشید. تولید محتوای متنی محصول، سئو سایت و طراحی فروشگاه آنلاین شما را متخصصین ما با جدیدترین متد روز دنیا انجام میدهند. طراحی سایت فروشگاهی، کسب وکار شما را تبدیل به فروشگاه تمام وقت میکند که رشد فعالیت تجاریتان حتمی خواهد بود.مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
رابط کاربری (UI) چیست و چرا اهمیت دارد که به طراحی مناسب آن توجه کنیم؟
تاثیر رنگ ها در طراحی وبسایت به روی احساسات کاربران
تاثیر انتخاب درست رنگها در طراحی وبسایت
چگونه فهم نیازها و ترجیحهای کاربران به طراحی موفق وبسایت کمک میکند؟
تجربه کاربری چیست و چرا در طراحی وبسایت مهم است؟
طراحی واکنشگرا چیست؟ + اهمیت ریسپانسیو در طراحی وبسایت!
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
منظور از کیف پول مجازی چیست؟