بهینهسازی رابط کاربری در فروشگاههای اینترنتی | تجربه خرید آنلاین عالی

اهمیت رابط کاربری در طراحی سایت فروشگاهی
طراحی رابط کاربری به سایت کمک میکند تا با ایجاد ارتباط موثر میان کاربر و سایت فروشگاهی، رسیدن به سود و درآمد بیشتر برایتان را میسر سازد. در ادامه به اهمیت رابط کاربری در موفقیت فروشگاههای آنلاین میپردازیم:
قبل از ادامه بیان مطالب برای درک بهتر موضوع میتوانید مقالهی راهنمای شروع طراحی رابط کاربری وبسایت را مطالعه نمایید.
جذابیت بیشتر و تجربه کاربری بالاتر
زمانی که سایت فروشگاهی با طراحی اصولی و رابط کاربری مناسب و جذاب دارید؛ این امکان برای شما فراهم است که با بهینهسازی رابط کاربری سایت فروشگاهی تجربه لذت بخشی از خرید آنلاین برای کاربران سایت بسازید. رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی اگر جذاب و خلاقانه طراحی گردد باعث میشود تا مراجعین با مراجعه به سایت دقیقاً به همان چیزی که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.
بالارفتن وفاداری کاربران با رابط کاربری بهتر
طراحی یک رابط کاربری جذاب و مناسب به افزایش وفاداری کاربران نسبت به سایت شما کمک میکند. اگر از رابط کاربری جذابی در طراحی سایت وردپرسی استفاده کنید؛ کاربران برای هر موضوعی به سایت شما حتما سر میزنند.
افزایش سودآوری
رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی با افزایش سودآوری در کسبوکار ارتباط بسیار نزدیکی دارد. با حضور رابط کاربری حرفهای، ویژگیهای سایت شما نمایان میگردد؛ بنابراین فروشگاه و خدمات سود بیشتری را برایتان رقم میزند.
رقابتپذیری
وجود رابط کاربری در طراحی سایت فروشگاهی رقابتپذیری هر چه بیشتر شما را در بازار به همراه دارد. با ایجاد یک رابط کاربری مناسب میتوانید با رقیبان خود در بازار رقابت کنید. مشتریان جدیدی را ترغیب نمایید که از سایت شما حمایت کنند.
بهبود تجربه کاربری
حضور رابط کاربری خوب در زمان طراحی سایت به بهبود تجربه کاربری کاربران بسیار کمک میکند. با حضور رابط کاربری تمامی کاربران میتوانند اطلاعات موردنیاز خود را به بهترین شکل به دست بیاورند. بهبود تجربه کاربری، منجر به افزایش رضایتمندی کاربران و در نتیجه کاهش تعداد شکایات از سایت میگردد. رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی یا UI در واقع یکی از مهمترین مواردی است که در زمان طراحی سایت باید بادقت انجام گردد. توجه به رابط کاربری تعامل سازندهای را میان کاربر و سیستم برایتان رقم میزند. با این تفاسیر تاحدامکان تلاش کنید که آن را زیبا و ساده طراحی کنید تا رضایت مخاطبان خود را به همراه داشته باشید.

طراحی صفحه اصلی | اولین قدم بهسوی تجربه خرید جذاب
صفحه اصلی یک وبسایت فروشگاهی از دو بخش اساسی چون:
- Above the fold
- Beyond the fold تشکیل شده است. رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی به کمک اهمیت به این دو ستون اصلی پیش میرود. در بخش اول طراحی سایت فروشگاهی در قسمت بالای صفحه نمای اول سایت باید در نظر گرفته شود و در بخش دوم نیز پیشنهادهای ویژه یا جذاب پیادهسازی گردد.
اهمیت رنگبندی مناسب در وبسایت فروشگاهی، ارتباط آن با رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی
مهمترین عنصر در طراحی سایت و رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی انتخاب رنگبندی مناسب است. کمکگرفتن از روانشناسی رنگها باتوجهبه موضوع کسبوکار آنلاین، بازخورد مناسب را برایتان رقم میزند.
در مقالات گذشته با نام تاثیر رنگ در طراحی سایت | راهنمای انتخاب رنگهای مناسب نگاه جامعتری به این موضوع داریم.
فعالسازی SSL سایت فروشگاهی، ایجاد امنیت بیشتر
برای اینکه اعتماد کاربران را جلب نمایید و از جهت دیگر رباتهای گوگل صفحات وبسایت فروشگاهی را در زمان ایندکس ایمن بدانند. باید قفل امنیت وبسایت را جدی بگیرید.
حضور بنر برای تبلیغ و پیشنهادهای ویژه
رابط کاربری در طراحی سایت فروشگاهی و تبلیغات اهمیت خاصی دارد. طراحی بنر حرفهای در وبسایت در بخشهای مختلف در جلب نگاه کاربران بسیار تأثیرگذار است.
پشتیبانی از منوی حرفهای با دسترسی آسان
در زمان ساخت صفحه اول یک وبسایت فروشگاهی شما باید به فکر ساختن یک منوی حرفهای باشید. منو در سایت فروشگاهی دسترسی سریع کاربران به خدمات و محصولات را برای کاربران فراهم خواهد کرد. بهینهسازی رابط کاربری سایت فروشگاهی با منویی که برای هر دستگاهی قابل نمایش است؛ کاربران شما را در هر فضایی جذب سایت خواهد کرد.
حضور تصاویر چشم نواز | بهینه سازی رابط کاربری سایت فروشگاهی
حضور تصاویر زیبا برای معرفی محصولات فروشگاهی به رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی ارتباط دارد. در سایتهای فروشگاهی چشم کاربر به دنبال دیدن تصاویر و ویدیوهای زیباست که در کنار طراحی سایت فروشگاهی حرفهای زیبایی هدیه میکند.
استفاده از امکان کال تو اکشن
در زمان معرفی خدمات و محصولات خود در صفحه اول سایت فروشگاهی سعی کنید که با استفاده از ابزارهایی مانند کال تو اکشن، از کاربران خود در صفحه اکشن بگیرید که انجام این کار برای انجام سئو و بهینهسازی صفحه اول سایت فروشگاهی شما هم میتواند مفید باشد. برای درک بهتر سئو سایت نگاهی به صفحه اصلی آن داشته باشید.
سبد خرید با دسترسی آسان
حضور سبد خرید در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بسیار بالایی دارد. دسترسی آسان و ساده به سبد خرید از موارد مهم رابط کاربری در فروشگاه اینترنتی به شمار میرود. باید در صفحه اول سایت فروشگاهی راههای ارتباطی متعددی را در نظر بگیرید تا در زمان مشکل بتواند با شما ارتباط بگیرد.
عناصر پایین صفحه سایت فروشگاهی
برای طراحی سایت فروشگاهی برای طراحی فوتر سایت، باید آدرس فروشگاه خود را نیز قرار دهید. در این لینک شبکههای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره را نیز قرار دهید تا اعتماد کاربران را در کنار نماد الکترونیک جلب نمایید.
جستجوی هوشمند، سریعترین راه به یافتن محصول
از مهمترین قدمها در طراحی وبسایت فروشگاهی ایجاد دستهبندی هوشمند محصولات است. طراحی دستهبندی هوشمند باعث میشود که مشتری زمانی که به دنبال محصولی هستند؛ بدون صرف وقت سریعاً به آن دست پیدا کنند و بهراحتی خرید نمایند. دستهبندی محصولات از چالشهای پیشروی هر فروشگاه اینترنتی به شمار میرود.
طبقهبندی محصولات، قراردادن و سازماندهی محصولات در بخش موردنظر شاید از نظر شما یک فرایند ساده باشد اما نیاز بهدقت دارد. زمانی که تعداد محصولات بالا برود و حجم گستردهای از دستهبندی پیش روی شما باشد؛ کار سخت خواهد شد. محصولات بسیاری وجود دارد که میتوانند به چندین دسته تعلق داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید